Harder Online Groeien Bart
Josien Harder

Josien Harder

Wat Josien graag met je wil delen over Bart

Wij willen onszelf graag op een originele manier aan jullie voorstellen, omdat we allebei niet zo houden van dingen doen op een manier waarop iedereen ze doet. Dus, zie hier, deze blog: ik doe een boekje open over Bart! 🙂

Wie is Bart?

Bart is echt een ondernemer in hart en nieren. Ik luister altijd met veel plezier naar alle verhalen die hij me vertelt over zijn wildste business ideeën en bedrijven. Hij is al bijna 10 (!) jaar bezig met sales en marketing, een echte early adaptor, en ik heb echt het idee dat hij de nieuwste trends en technische snufjes altijd als eerste kent. Wij hebben elkaar zelfs leren kennen doordat hij een artikel van mij op Frankwatching (platform voor online marketing trends, waar ik bijna 5 jaar heb gewerkt) zag en me daarop aansprak.

In zijn vrije tijd is hij 9 van de 10 keer YouTube-filmpjes van marketingguru’s aan het kijken, of is hij gewoon het internet af aan het struinen op zoek naar nieuwe kennis. En die ene keer dat ik hem achter z’n laptop aantref en hij hier niet mee bezig is, dan doet hij alsnog hetzelfde, maar dan over reizen en eten. Regelmatig duikt hij opeens de keuken in om een nieuw recept uit te proberen wat hij in een van de vele filmpjes heeft gezien.

Of komt ie opeens naar me toe om samen weg te dromen over het reizen naar een land waar hij net alle ins & outs over heeft ontdekt in een vlog. En als je mij een beetje kent dan weet je dat ik dit GEWELDIG vind. Wij hebben allebei evenveel passie voor eten en reizen.

Maar voordat ik afdwaal over eetfilmpjes en reisvlogs, hier wat van de interessante ondernemersverhalen die Bart heeft meegemaakt:

Bart’s eerste bedrijf: petten die door vele bekende artiesten werden gedragen

Zijn eerste bedrijf was zijn eigen pettenmerk Silvaro Headwear, wat hij in 2013 opzette. Toen was hij 22. Hij verkocht meer dan 15 zelf ontworpen petten via zijn webshop en was er vroeg bij met influencer marketing: zijn petten werden door heel Nederland door verschillende bekende artiesten gedragen. Hierdoor kan hij trouwens ook erg goed met de naaimachine overweg, wat natuurlijk heel handig is als mijn kleren kapot gaan. 🙂

Fascinatie voor Facebook Ads & conversieoptimalisatie ontstond in zijn tweede bedrijf

Twee jaar later begon hij samen met een vriend U Bespaart, waar hij mensen hielp om te besparen op hun vaste lasten door namens klanten te onderhandelen met bedrijven waar zij abonnementen hadden lopen, bijv. Ziggo of Essent. Toen was hij al fanatiek bezig met conversie-optimalisatie van landingspagina’s en Facebook Ads. Hij haalde potentiële klanten binnen voor 8 (!) cent per lead. 

En hoppa, toen was MessengerMan er!

De marketingkennis die hij in die jaren en bedrijven opdeed, gaf hem in 2018 het idee om een nieuw bedrijf te starten: Messenger Man. Hij bedacht onder andere een weggever waarmee restaurants leerden hoe zij hun menu’s zo konden opstellen dat zij meer zouden verkopen. Eigenlijk een soort conversie-optimalisatie, maar dan op menukaarten. 😉 Hierdoor kreeg hij veel horecazaken als klant en hielp hij ze uiteindelijk vooral met succesvolle social advertisingcampagnes.

Hij bedacht en verkocht daarnaast ook een volledig automatisch sales systeem voor rijscholen. Hiermee konden rijscholen heel goedkoop en snel nieuwe leerlingen werven via Facebook, wat enthousiast gebruikt werd door onder andere een van de grootste rijscholen van Brabant. Hij verdiepte zijn liefde voor marketing en automatiseren alleen maar meer en meer.

Maar stiekem…

Zat er eigenlijk altijd al een diepe liefde in hem voor slim werken, optimalisatie en automatiseren. Hier heb ik nog wel een grappig verhaal over. Tussen zijn bedrijven door heeft hij namelijk ook nog even bij PostNL gewerkt, waar hij buiten zijn takenpakket om zijn collega’s en andere afdelingen adviseerde over slimmer en online werken. Hij zag superveel automatiseringsmogelijkheden, welke veel tijd en geld zouden besparen. Helaas werd dit toen nog niet gewaardeerd en was hij er al snel weg. Loondienst-leven is ook niets voor hem! 😉

Toen leerde ik Bart kennen en kwam er ook een ongenodigde gast…

Een jaar later, in 2019, leerde ik Bart kennen! Hij behaalde mooie successen met MessengerMan, totdat “Onze Cor” verscheen in maart 2020. De horeca- en rijscholen-branche is zoals iedereen weet één van de vele branches die massaal instortte, en zo ook het klantenbestand van Bart. 

Gelukkig is een goede ondernemer super flexibel en ging hij op zoek naar nieuwe businessmodellen. Al snel werd dat het overdragen van zijn kennis en ervaring aan andere zelfstandige ondernemers. Doordat zijn klanten alles leerden over automatiseren en online marketing, groeiden die bedrijven volop.

We wilden niet elkaars concurrenten worden

En dat is, op het automatiseren na, precies hetzelfde als dat ik deed. We zagen het niet zo zitten om elkaars concurrenten te worden, haha, en zagen het juist als een supermooie kans. In 2021 namen we de sprong en nu mogen we elkaar compagnon noemen en zijn we samen trotse eigenaar van Harder Online Groeien! 🙂

Hoe ik Bart zou beschrijven…

Bart is echt een strategische mastermind. Hij bruist altijd van de ideeën, is eigenlijk altijd vrolijk (tenzij hij honger heeft, ghehe) en is ook altijd super enthousiast. Hij is eigenlijk gewoon een vrolijke stuiterbal met heel veel humor en een vlotter dan vlotte babbel.

Hij kan zich ook heel goed inleven in anderen, waardoor hij heel goed kan meedenken met welke ondernemer dan ook. Of het nu een rijschool of een breathwork coach is.

Bart is een KEI in automatiseren en slim (efficiënt) online ondernemen. Hij vindt alle technische dingetjes waar ik minder energie van krijg juist heel erg leuk. En hij vindt schrijven weer helemaal niet leuk, wat ik juist heel graag doe. TOP!

Ik geniet intens van het samenwerken met Bart en voel aan alles aan dat we elkaar perfect aanvullen. En dat onze paden elkaar precies op het juiste moment kruisen. We hebben allebei verschillende expertises en interesses in het brede online marketingveld, maar we hebben dezelfde visie, dezelfde dromen en dezelfde ambities.

Samen staan we sterker en ben ik helemaal klaar voor onze mooie toekomst!

Deel dit artikel met anderen:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Andere artikelen die je vast ook interessant vindt:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *